"מס המעסיקים – מכת מוות לאלפי עסקים"

צבי טסלר No Comments on "מס המעסיקים – מכת מוות לאלפי עסקים"

נמשך מאבק בעלי המסעדות, חברות הנקיון והסיעוד נגד יישום פסיקת ביהמ"ש בעניין תשלום מס המעסיקים על העובדים הזרים רטרואקטיבית • נשיא לשכת המסחר: "נדרש פתרון יצירתי – מס המעסיקים הוא מכת מוות לאלפי עסקים"

עסק | אילוסטרציה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסערה המטלטלת בימים אלה את הענפים המדוברים במשק הישראלי מסרבת לשכוח. לאחרונה פסק בית המשפט העליון פסק דין עקרוני, כי על מעסיקים לשלם היטל של 20% גם על מבקשי מקלט בעלי רישיון שהייה זמני — כפי שהם נדרשים במקרה של "עובדים זרים" (מכוח חוק הבראת הכלכלה). הדיון התקיים עקב שומות מס רטרואקטיביות של מאות מיליוני שקלים אשר הוציאו ברשות המיסים לעסקים רבים שהעסיקו מבקשי מקלט בעלי רישיון שהייה זמני בשש השנים האחרונות, תשלום זה מתווסף להפרשה בגובה 16% ממשכורת העובד, שהמעסיקים מחויבים להעביר לקרן פיקדון.

בדיון שהתקיים השבוע בכנסת הופיעו נציגי הענפים אשר יסבלו באופן מידיי מהפסיקה – המסעדנות, הניקיון, הסיעוד ובתי האבות. מטעם הרשויות הופיעו נציגי האוצר ורשויות המס. אלה מצידם כחלק מהנסיון לבוא לקראת בעלי העסקים הודיעו כי יאפשרו להם לשלם את המס הרטרואקטיבי בפריסה ל- 36 תשלומים, וכן יכירו בנקודות זיכוי, מה שיכול לצמצם במעט את מלוא החוב.

נשיא לשכת המסחר בירושלים, דרור אטרי, אמר: "אני מכבד את רצונם הטוב ואת נסיונותיהם של חברי הכנסת ונציגי רשות המיסים להביא לפתרון למשבר, אולם כנציגיהם של עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות במשק הישראלי אני נאלץ לומר שזה מעט מדי וטוב יעשו אם יתאמצו יותר וימצאו פתרון יצירתי".

"תשלום המס הרטרואקטיבי ימוטט ענפים שלמים. בעלי העסקים אינם אשמים בכך שהחוק והאחראים על אכיפתו הותירו את הנושא מעורפל במשך שנים. ביצוע פסיקת ביהמ"ש כפשוטה אולי תכניס עוד קצת כסף לקופת המדינה בטווח המידי אולם תגדע את מטה לחמם של עשרות אלפים ושכר המדינה ייצא בהפסדה ובהפסדם של כולנו".



0 תגובות